ייעוץ לפני חקירה משטרתית



ייעוץ לפני חקירה משטרתית


חקירה משטרתית


חקירה משטרתית היא לא הליך נעים, לכן לנחקר יש זכות וברוב המקרים גם צורך בייעוץ משפטי טרם מסירת גרסתו למשטרה, בזמן הייעוץ על המשטרה לא להתחיל בהליך החקירה ולהמתין זמן סביר לסנגור, במידה והמשטרה החלה בחקירה טרום הייעוץ עליה להפסיק מיד ולהמתין או לתת לנחקר את זכותו ליצור קשר עם עורך דינו. יעוץ לפני חקירה משטרתית זוהי זכות יסוד!

חקירה משטרתית - מהם זכויות הנחקר?

ראשית לזכותו של הנחקר האפשרות להתייעץ עם עורך דין, הן ואם הנחקר זומן לחקירה והן אם הנחקר מתושאל בזירת האירוע, חשוב לציין כי כל שיחה ולו הכי קטנה עם השוטר, לא משנה באיזה מסגרת ואיפה היא התקיימה היא שיחה שממנה השוטר יכול להוציא ממנו מידע ולהשתמש בו או לציין אותו בבית הדין, לכן חשוב לזכור שעדיף לא למסור שום דבר שיכול לפגוע או לסכל את ההצלחה המשפטית שלכם גם בשיחה סתמית עם השוטר.

שנית לזכותו של הנאשם היא זכות השתיקה, חשוב לדעת כי כל מידע שנמסר במהלך חקירה משטרתית יוצג מנגד הנחקר בעת המשפט, במידה והנחקר מודה באשמתו , גם אם למשטרה אין כל ראיה או דרך אחרת לאמת את החשדות, בית המשפט ירשיע את הנחקר, מנגד אילו הנחקר היה שומר על זכות השתיקה, לא היה מוגש נגדו כתב אישום כלל.

זכותו השלישית של הנאשם היא איסור מוחלט על החוקרים להשתמש באמצעים לא חוקים כנגדו, כגון אלימות פיזית או נפשית, איומים, פגיעה או זלזול או אי מתן אוכל. לדוגמה יש איסור על איום בעצירת בן משפחה מדרגה ראשונה במידה והנחקר לא משתף פעולה בזמן חקירה משטרתית, בנוסף אסור לחוקר לפתות את הנחקר בהצעות שקריות.


מה היא השפעתו של עורך הדין על החקירה?

חשוב לציין כי לעורכי הדין יש ניסיון רב עם הליכים שכאלה וזה מתפקידם ללוות את הנחקר או הנאשם לאורך כל הדרך, עורך הדין יודע מה מותר ואסור למשטרה לעשות בעת חקירה משטרתית כך שהוא עוזר לנאשם לשמור על הזכויות יסוד שלו, בנוסף עורך הדין יודע מה כדאי ומה לא כדאי לנחקר למסור למשטרה בהליך החקירה והמשפט, לכן מומלץ לכל אדם אשר נמצא בהליך חקירה להתייעץ  עם עורך דין, כי זו היא  לא רק זכות היסוד שלו, דבר זה משפיעה על פסק הדין.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

התיישנות רישום פלילי לפי החוק הישראלי.

מעצר ללא צו לאחר ביצוע עבירה פלילית

חוזה עבודה – דברים שעובד שצריך לדעת